Takuun rekisteröinti

    Mitä all-inclusive-takuu tarkoittaa?
    Uusi Festool-työkalusi on suojattu kolmen ensimmäisen vuoden ajan kattavalla all-inclusive-takuulla1, joten voit keskittyä kaikkein tärkeimpään: omaan työhösi. Hyötyäksesi maksuttoman "kaiken kattavan huollon"2, "uusi kone varkaustapauksessa -takuun" ja "alkuperäiset varaosat varmasti -takuun" kaikista eduista sinun täytyy tehdä työkalun maksuton rekisteröinti 30 päivän sisällä osto-/toimituspäivästä.
    Uusi asuinpaikkani on eri maassa. Onko minulla edelleen oikeus all-inclusive-takuuseen?
    MyFestoolin ja all-inclusive-takuun1 valikoima ja laajuus riippuvat asuinpaikastasi (ei maasta, josta työkalu on ostettu) ja siksi ne voivat vaihdella maakohtaisesti. Löydät omassa maassasi saatavilla olevat palvelut MyFestool-käyttöehdoista ja takuuehdoista, jotka ovat oman maasi asiaankuuluvalla Festool-nettisivustolla. Valittuasi haluamasi maan löydät kaikkien maiden yleiskatsauksen nettiosoitteesta www.festool.com.
    Onko all-inclusive-takuun rekisteröinti maksullista? 
    Ei, rekisteröinti on ilmainen. Ainoa vaatimus: Sinun täytyy rekisteröidä työkalu 100 päivän sisällä ostopäivästä all-inclusive-takuun1 piiriin. Huomaa kuitenkin, että varkaustapauksessa saatamme periä omavastuuosuuden ja korjaustöissä muita kuluja (esim. H-imurin puhdistusmaksun).
    Miten voin rekisteröidä työkalun all-inclusive-takuun piiriin?

    1.1.2021 lähtien all-inclusive-takuun1 rekisteröinnin saa tehdä enää vain asiakas MyFestoolin kautta. Huomaa, että jälleenmyyjäsi ei voi enää tehdä rekisteröintiä puolestasi. Voit rekisteröidä työkalusi helposti netissä MyFestool-tilin kautta 100 päivän kuluessa osto-/toimitusajankohdasta. Pääset MyFestooliin nettisivumme tai Festool-sovellusten kautta.

    Rekisteröinti nettisivun kautta:

    1. Kirjaudu MyFestool-tilillesi kohdan www.festool.fi/MyFestool kautta.
    2. Kirjauduttuasi henkilökohtaiselle MyFestool-alueelle saat takuun rekisteröintilomakkeen kohdasta "Rekisteröi työkalu" tai tästä linkistä: www.festool.fi/MyFestool/takuun-rekisteroeinti.
    3. Täytä lomakkeen seuraavat kentät: tuotenumero, sarjanumero (löydät nämä tiedot oheisesta takuukortista tai laitteen tyyppikilvestä), ostopäivä/toimituspäivä (voit syöttää tähän vain sellaisen päivämäärän, josta on kulunut enintään 100 päivää. Syötä ostotositteessa/rahtikirjassa ilmoitettu päivämäärä.). Lataa lasku/rahtikirja (huomioi tiedoston koko ja muoto), syötä valinnaisesti jälleenmyyjätiedot ja tarvittaessa täydennä omat tietosi.
    4. Työkalusi rekisteröinti onnistui ja voit ladata takuutodistuksen työkalujen yleiskatsauksesta milloin tahansa.

    Rekisteröinti Festool Work -sovelluksen kautta:

    1. Tai käytä Festool Work -sovellusta (saatavana Android- ja iOS-järjestelmille).
    2. Kirjaudu sitä varten MyFestooliin.
    3. Skannaa ostamasi uuden työkalun viivakoodi tai skannaa työkalun mukana toimitetun takuukortin viivakoodi tai muodosta yhteys Bluetooth® toimintoiseen työkaluun, ota valokuva laskusta tai rahtikirjasta, lataa se palvelimelle ja hyödy "all-inclusive-takuumme" eduista.
    4. Työkalusi rekisteröinti onnistui ja voit ladata takuutodistuksen työkalujen yleiskatsauksesta milloin tahansa.
    Miksi minun on rekisteröitävä työkaluni itse ja miksi jälleenmyyjäni ei voi tehdä tätä (enää) puolestani?
    Festool suhtautuu tietosuojaan vakavasti. Siksi olemme päättäneet, että teet takuurekisteröinnin itse ja pystyt sen myötä päättämään, miten tietojasi käsitellään. Sitä varten olemme luoneet sinulle tammikuusta 2021 lähtien mahdollisuuden työkalujen kätevään rekisteröintiin MyFestoolin kautta. Tällä tavalla suojelemme sinua ja henkilötietojasi, niin ettet välitä meille henkilötietojasi tahattomasti, ettei kauppias käsittele tietojasi virheellisesti ja ettemme vastaanota tietojasi laittomasti ilman suostumustasi. MyFestoolin kautta voit hallinnoida henkilötietojesi lisäksi myös Festool-työkalujasi milloin tahansa.
    Kuinka kauan minulla on aikaa työkaluni rekisteröintiin?
    Sinun on rekisteröitävä työkalu 100 vuorokauden sisällä osto-/toimituspäivästä all-inclusive-takuun1 piiriin.
    Mitä tarvitsen takuun rekisteröintiin?
    Tähän tarvitset työkalun tuote- ja sarjanumeron (T-nro ja S-nro) sekä ostotositteen/rahtikirjan ja MyFestool-tilin.
    Miksi lasku/rahtikirja on ladattava takuun rekisteröinnin yhteydessä palvelimelle?
    Laskun lataus palvelimelle on yksi takuun saamisen ehdoista. Tämä on ilmoitettu myös takuuehdoissa. Takuuehtojen mukaan rekisteröinti on tehtävä 30 päivän kuluessa osto-/toimitushetkestä. Tämän jälkeen rekisteröinti ei ole enää mahdollista. Asiaankuuluva lasku tai rahtikirja pitää ladata palvelimelle, jotta voimme tarkistaa osto-/toimituspäivän takuuehtojen mukaisesti. Tarkistuksessa meille on olennaista laskuun/rahtikirjaan merkitty ostamasi Festool-työkalu ja päivämäärä; halutessasi voit mustata muut tiedot, kuten asiakasnumeron, hinnan jne.
    Saanko vahvistuksen tekemästäni all-inclusive-takuun rekisteröinnistä?
    Kyllä, saat vahvistuksen sähköpostitse ja voit tarkastella takuutodistustasi MyFestool-alueellasi milloin tahansa oston jälkeen ja ladata sen myös dokumentointia varten esimerkiksi tietokoneen muistiin.
    Koskeeko all-inclusive-takuu kaikkia Festool-tuotteita?
    All-inclusive-takuu koskee kaikkia Festool-työkaluja ja tiettyjä muita tuotteita, kuten akkuja ja latureita. Mikäli tuotteen voi rekisteröidä all-inclusive-takuun piiriin, sen mukana toimitetaan takuukortti tuotteen Systainer-salkun tai pahvipakkauksen sisällä. Lisäksi voit katsoa myös kotisivustomme tuotteidemme toimintakuvauksesta, onko rekisteröinti kyseisen tuotteen osalta mahdollista. 1
    Voinko rekisteröidä yksittäisiä akkuja/latureita takuun piiriin?
    Vaikka akut ja laturit ovat lisävarusteita, ne kuuluvat silti all-inclusive-takuun1 piiriin. Akkujen ja latureiden takuuta ei voi rekisteröidä online-lomakkeella. Takuuvaatimustapauksessa tarvitsemme todisteena kopion ostotositteesta.
    Sain työkalun lahjaksi. Voinko rekisteröidä sen?
    Al-inclusive-takuun1 rekisteröintiin tarvitset todisteena alkuperäisen ostotositteen / rahtikirjan. Lisäksi rekisteröinti tulee tehdä viimeistään 100 vuorokauden kuluttua osto-/toimituspäivästä.
    Ostin käytetyn työkalun. Voinko rekisteröidä sen?
    Takuun rekisteröinti on tarkoitettu vain sellaisille työkaluille, jotka on ostettu Festool-jälleenmyyjältä. Jos edellinen omistaja on jo rekisteröinyt käytetyn työkalun ja sen takuu on edelleen voimassa, voit pyytää meiltä takuun siirtoa. Tätä varten tarvitset kopion takuutodistuksesta tai siinä olevan viitenumeron.
    En löydä rekisteröimääni työkalu(j)a työkalujen yleiskatsauksesta. Mitä minun pitää tehdä?
    Yleensä sinun pitäisi nähdä kaikki takuun piiriin rekisteröidyt työkalut ja niiden takuuajat työkalun yleiskatsauksesta. Jos rekisteröimäsi työkalu kuitenkin puuttuu yleiskatsauksesta, tämä johtuu seuraavasta syystä: Jos olet aiemmin rekisteröinyt laitteen ilman MyFestool-tiliä tai jos jälleenmyyjä on rekisteröinyt työkalun sinun puolestasi, tällöin kyseinen työkalu puuttuu yleiskatsauksesta. Jos yleiskatsauksesta puuttuu työkalu, ota yhteyttä Festoolin asiakaspalveluun yhteydenottolomakkeemme avulla, jotta voimme siirtää työkalun rekisteröinnin uudelle MyFestool-tilillesi.

    Maksuton kaiken kattava huolto

    Onko olemassa poikkeustapauksia, joita tämä takuu ei kata?
    Kyllä. Kyse on perustelluista poikkeustapauksista, kuten työkalun tahallisesta rikkomisesta tai jatkuvasta teollisuuskäytöstä. Nämä poikkeustapaukset on kuvattu takuuehdoissamme.
    Mitä takuuoikeuksia minulla on, jos en ole rekisteröinyt työkaluani all-inclusive-takuun piiriin?
    Työkalujen lakimääräinen takuu on ammattikäyttäjille 12 kk ja yksityishenkilöille 24 kk. Takuu kattaa materiaali- ja valmistusvirheet, jotka ovat olleet olemassa jo tuotteen toimitushetkellä. Muista, että lakimääräinen takuu ei kata kulumisvaurioita. Siksi sinun kannattaa ehdottomasti rekisteröidä työkalu all-inclusive-takuun piiriin. Rekisteröinti ei maksa sinulle mitään! 1
    Saanko huollon yhteydessä kustannusarvion?
    All-inclusive-takuun ansiosta voit jättää jäähyväiset kustannusarvioille ja huoltolaskuille kolmen ensimmäisen vuoden ajaksi.2 Ainoa vaatimus: Sinun täytyy rekisteröidä työkalu 100 vrk sisällä ostopäivästä all-inclusive -takuun piiriin.1 Takuun päätyttyä saat halutessasi kustannusarvion jokaiselle korjaustyölle.
    Mitkä osat ja viat tämä takuu kattaa?
    Materiaali- ja valmistusvirheet, kaikki vara- ja kulutusosat (etenkin hiiliharjat, kuulalaakerit, kumimansetit, akut, akkulaturit, tiivisterenkaat, sähköjohdot ja kytkimet) sekä huoltoon tarvitun työajan. Varaosaluettelossa on yleiskatsaus kaikista vara- ja kulutusosista. Kaikki "Takuu"-sarakkeessa sanalla "Kyllä" merkityt osat vaihdetaan maksutta.2

    Uusi kone varkaustapauksessa

    5 vrk määräaika on jo ohi. Saanko tästä huolimatta uuden työkalun?
    Valitettavasti ei! Voimme tarjota sinulle tämän takuuedun vain, jos noudatat ilmoittamiamme määräaikoja.
    Työkaluni varastettiin rakennustyömaalta/autosta. Saanko tästä huolimatta varastetun korvaavan uuden työkalun?
    Myös autosta tai rakennustyömaalta varastetun työkalun takuu on voimassa kolmen vuoden ajan ostopäivästä lukien ja saat uuden tuliterän työkalun 125 € netto (ilman ALV ) omavastuuta vastaan. Power Station -tuoteluokan tuotteisiin sovelletaan tästä poikkeavaa omavastuuosuutta, joka on 1000 € netto (ilman ALV).
    Ovatko all-inclusive-takuun kaikki edut voimassa myös uudessa työkalussa, jonka olen saanut varastetun tilalle?
    Varastetun korvaavan uuden työkalun all-inclusive-takuu on voimassa varastetun työkalun jäljellä olevan takuuajan. Toisin sanoen, jos työkalu varastetaan sinulta esimerkiksi kahden vuoden kuluttua, all-inclusive on voimassa varastetun tilalle saamassasi työkalussa vielä yhden vuoden ajan. Tässä tapauksessa me teemme rekisteröinnin puolestasi. Sitten uusi takuutodistus näkyy henkilökohtaisella MyFestool-alueellasi, josta voit milloin tahansa ladata sen esimerkiksi tietokoneelle. Koska varkaussuoja myönnetään työkalulle vain yhden kerran, tämä etu ei koske varastetun tilalle saamaasi uutta työkalua. 1
    Mitä minun tulee tehdä, jos työkaluni on varastettu?
    Sinun tulee ehdottomasti noudattaa voimassa olevia määräaikoja. Varastetusta työkalusta täytyy tehdä välittömästi rikosilmoitus poliisille. Toimita rikosilmoitus ja huoltotodistus 5 vrk sisällä jälleenmyyjälle. Kun olemme tarkistaneet kyseisen tapauksen, lähetämme uuden työkalun jälleenmyyjän liikkeeseen, josta voit noutaa sen 125 € netto (ilman ALV) tai Power Station -tuoteluokan tuotteissa 1000 € netto (ilman ALV) omavastuuta vastaan.

    Alkuperäiset varaosat varmasti

    Tarvitsen varaosan. Mitä minun täytyy tehdä?
    Työkaluusi sopivan varaosan löytämiseksi ilmoita meille koneen tyyppi ja tuotenumero (T-nro). Nämä tiedot saat työkalun laitekilvestä sekä takuuasiakirjoista. Kun haluat tilata tarvitsemasi varaosan, ota yhteyttä Festoolin asiakaspalveluun kohdan Yhteydenotto kautta.
    Tärkeä varaosien käyttöä koskeva huomautus:
    Huomaa, että kaikki Festool-työkalut korjataan laatu- ja turvallisuussyistä vain valtuutetuissa korjaamoissa. Suosittelemme tilaamaan huollon suoraan meiltä. Laki määrää, että kotelon jokaisen avauskerran jälkeen on tehtävä "turvallisuustarkastus ammattijärjestön DGUV-määräysten 3+4 ja direktiivin DIN VDE 0701/0702 mukaan". Tämän saa tehdä vain erikoiskoulutettu sähköasentaja. Monissa tapauksissa asianmukaiseen korjaukseen tarvitaan lisäksi erikoistyökaluja. Muista, että takuu raukeaa, jos työkaluun on tehty luvattomia korjausyrityksiä. Siksi korjaustöitä ei tule tehdä itse.
    Eikö työkaluuni ole enää saatavilla varaosia 10 vuoden varaosatakuun päätyttyä?
    Pidämme monien tuotannosta poistettujen työkalujen varaosia saatavilla huomattavasti 10 vuotta pidempään.
    Mitä tapahtuu, jos varaosaa ei ole enää saatavilla 10 vuoden sisällä?
    Takaamme, että pidämme vähintään 10 vuoden ajan varaosia saatavilla työkalun valmistuksen päätyttyä. Jos emme pysty kuitenkaan pitämään tätä lupausta, saat korvauksesi uuden tuliterän sähkötyökalun ilmaiseksi.

    Tarvitsetko all-inclusive-takuuta koskevia lisäohjeita?

    Ota yhteyttä Festoolin asiakaspalveluun kohdan Yhteydenotto kautta.
    1. All-inclusive-takuu on voimassa kaikille 100 vuorokauden sisällä ostopäivästä rekisteröidyille Festool-työkaluille. Noudatamme Festoolin takuuehtoja, jotka voit katsoa nettiosoitteesta www.festool.fi/takuuehdot.
    2. Maksuton "kaiken kattava huolto" koskee myös akkuja ja akkulatureita. Se ei kata muiden kulutustarvikkeiden ja lisävarusteiden vaurioita, itsepurettuja laitteita, epäasianmukaisesta käytöstä syntyneitä vikoja, ei-alkuperäisten lisätarvikkeiden tai varaosien käytön takia syntyneitä vahinkoja tai jatkuvasti kuluttavaa, teollista käyttöä. Korjaamme viat, korjauskustannussuoja ei kata koneen säännöllistä huoltoa.